måndag 18 augusti 2014

Alicias blogg!

Kapitel 1

Del 1 av flowerbocker.blogg.se 
Det magiska äventyret med Flower del 1
Jag  vaknade av att en uggla hoade. Mitt hår stod åt alla håll och kanter och var helt elektriskt. Jag går ut till Flower och sadlar henne sen rider vi ut, jag rider över rötter och pinar, tills jag ser en underlig med en grön sten överst. Jag tar upp pinnen och lägger den i Flowers sadelväska sen rider vi till tältet i full galopp efter 10 minuter är jag i tältet men då upptäcker jag att det inte är en pinne, det är en trollstav. Jag viftar med trollstaven och säger hokus pokus, en kanin! Jag tar upp kaninen den är vit HEJ, va Flower sa jag sa den där kaninen HEJ? Japp sa kaninen. HIHI ja just det Flower staven hokus pokus sa jag och riktade mot kaninen poff så var kaninen borta. Då såg jag en underlig dörr i ett träd,  stanna där Flower säger jag och går in i porten Fortsätningen följer.... AHAH hjälp Flower Flower hoppar ner till mig.... 
Nästa vecka kommer det andra avsnittet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg