söndag 12 juli 2015

Söndagar Med Kaj #2

Hejjj igen c8

Nu håller jag på att skriva en ny novell på appen Wattpad. Här är prologen:

Hon springer. Springer så fort som hennes ben orkar bära henne. 

Hon vill vända, vill springa tillbaka till sin familj. Till mamma, till pappa, till hennes storebror. Till hennes liv.

Men det går inte. Hon kan inte. Det här är hennes liv nu. Ett liv bland faror, mitt ute i skogen. Bland vargar, björnar bland demoner och fällor som kan ta hennes liv.

15 åriga Lewinyas liv sätts på spel när hon vaknar mitt i natten och ser ett pappers ark med ett meddelande på vid hennes säng. Hon har fått ett uppdrag, ett som kan innebära hennes död. Hon blir tillsagd att fly, och aldrig komma tillbaka. Om hon inte är i sin familjs närhet kommer dem inte att skadas, eftersom att demonerna är ute efter henne. Hennes liv ändras helt.

Följ med Lewinyas liv. Upplev kärlek och hat, rädsla och mod när Lewinyas död står och knackar på dörren. Kommer hon klara sig? Kommer hon klara sitt uppdrag? Kommer Lewinyas någonsin komma tillbaka till sin familj?

Tror ni någon kommer läsa? Är det någon idé Strängnäs skriva den? Jag vill veta vad ni tycker!

Har ni WP får ni gärna följa mig, och läsa berättelsen när den kommer ut. Jag heter: kaajsa_02 på WP, och berättelsen kommer heta: Lewinyas.

Ha en bra söndag!


// Kaj, @kajsa.mysterystar på instagram och även kaajsa_02 på WP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg